Prelekcja o micie smoka wawelskiego, Biblioteka Publiczna w Bytomiu Odrzańskim, dnia 12 maja 2016 roku
Prelekcja o micie smoka wawelskiego, Biblioteka Publiczna w Bytomiu Odrzańskim, dnia 12 maja 2016 roku
Drachenstein Drachenstein
155
BLOG

Smok wawelski w Bytomiu Odrzańskim

Drachenstein Drachenstein Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Pokonanie smoka wawelskiego jest wbrew pozorom wielkim mitem narodowym. Po raz wtóry miałem okazję o tym mówić i zaprezentować moją książkę pt. Na tropach smoka wawelskiego.

Dnia 12 maja 2106 roku przeprowadziłem w Bibliotece Publicznej w Bytomiu Odrzańskim prelekcję pt. Na tropach smoka wawelskiego. Rozwiania historycznej zagadki. Słuchaczami byli uczniowie klas piątych tamtejszej szkoły podstawowej.

Spotkałem się z zainteresowaniem młodzieży oraz z serdecznością ze strony Pracowników Biblioteki.

Dziękuję bardzo Pani Dyrektor Janinie Czechanowskiej za życzliwość i gościnność!

image

Pomnik czarnego kota, rynek miejski, Bytom Odrzański

Postscriptum
Na rynku miejskim w Bytomiu Odrzańskim znajduje się dużych rozmiarów rzeźba, wykonana w 2007 roku. Przedstawia ona dużego kota w towarzystwie amatora trunków. Według legendy w tym mieście można było pić i bawić się do samego rana, gdyż żyje tu pewien czarny kot, który wszystkich wesołków bezpiecznie odprowadzał do domu. Jednakże owego kota widują tylko ci, którzy sporo wypiją trunków, a jak wiadomo – ziemia lubuska winem stoi!

Pomnik ten został wystawiony z wdzięczności za zasługi owego rzekomego czarnego kota opiekującego się amatorami trunków.

image

Tablica inskrypcyjna, rynek miejski , Bytom Odrzański

 Moja książka o smoku wawelskim

image

Na temat moje książki zob.:

www.tropami-smoka-wawelskiego.blog.pl

Na temat  autora zob.:

www.marek-sikorski-autor.blog.pl

image

 Zajmuję się mitem walki ze smokami, w tym naszym smokiem wawelskim. Na ten temat napisałem książkę pt. "Smok wawelski w kręgu mitu i historii". Wydałem też książkę pt. "Smoki i smokobójstwo" , "Na tropach smoka wawelskiego" oraz "Rozważania o chwalebnym smokobójstwie". Ostatnio wydałem  zbiór opowiadań pt. "Zgubny urok".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości